zondag 26 januari 2014

PR's in Uithoorn!

De wekker stond om kwart over acht, beetje balen op de zondag.. maar er moest gerend worden! 10 km wedstrijd in Uithoorn. Zou vergeleken met de halve marathon een makkie moeten zijn, maar ik wilde vandaag het uiterste uit mezelf halen en dan ga ik toch altijd wel echt nog goed stuk! Een goed ontbijt moest er drie uur van te voren gegeten worden.. een vers geperste fruitshake lijkt altijd wel goed te werken, veel water en een energieshot. Nog even m'n telefoon checken, op twitter stond een bericht van Het Circuit, of ik dit wilde retweeten en zo kans kon maken op een sportieve cadeaubon. Waarom niet, 1 druk op de knop is geen probleem. 10.15 op weg naar Uithoorn, naar het terrein van Legmeervogels. We waren ruim op tijd, de start was pas om 11.45, zo hadden we genoeg tijd om warm te lopen op de atletiekbaan. Syl en ik hadden een nieuwe hardloopmaat mee! Bonny deed voor het eerst mee aan een 10 km wedstrijd. Met z'n drieën naar de start, zover mogelijk naar voren proberen te komen om de opstoppingen in het begin te voorkomen. Alles voor een goede tijd! Het startschot ging, horloge aan en gaan! Ik kende de route al van vorig jaar, toen had ik een eindtijd van 49.01. Dat moest sowieso verbeterd worden, ik wilde voor PR's gaan! Na 500 meter keek ik al op m'n horloge en zag 4.00 minuten gemiddeld staan per km! doorgaaan dacht ik! ik kan nu gelijk al een pr binnenhalen voor de 1km. Dit stond op 4.23 minuten. Ik hoor m'n horloge piepen na elke kilometer om te zien wat m'n gemiddelde is, het was me gelukt 4.03 minuten over de eerste kilometer. Dit gaf me een kick en kon gemakkelijk door. Op naar de snelste 5 km! Die stond op 23.26 minuten. Mijn gemiddelde tijd per km werd wel iets minder, 4.38, 4.43.. Ik moest niet verder wegzakken anders zat het er niet meer in. Bijna de 5 km in het zicht, versnellen ging gelukkig nog, ik moest gewoon mijn 5 km verbeteren van mezelf. En dat is me gelukt! 23.03 minuten kan ik noteren! Blij was ik, maar we hebben nog een helft te gaan. Ik moet zoveel mogelijk vrouwen inhalen, vooral niet laten inhalen.. Een top tien zou lastig worden, met een keniaanse op het parcours en andere toploopsters..van die eindtijden kan ik alleen maar dromen. Maar we zijn goed opweg! Het laatste stuk wind tegen, dat was wat minder.. Op de 8 km nog een klim, de brug over de n201 heen.. Even doorzetten, de finish is er over minder dan 10 minuten! Het bordje 9 km in het zicht en een aantal vrouwen voor me zorgden ervoor dat ik nog wat kon versnellen, ik moest ze inhalen, al was het er maar 1.. toch weer een plekje hoger in het klassement! De klok kwam in het zicht, ik zag 46 minuten staan, dit werd een mooie tijd! nog 1 keer alles eruit, nog 1 vrouw inhalen en zo kon ik mijn horloge stopzetten met een eindtijd van 46.33 minuten. Net acht seconde boven mijn pr op de 10km, maar ik was blij! 17e van de 136 vrouwen voelde toch wel goed. Denkend dat velen bij een club trainen en Syl en ik dit op eigen houtje doen.. Het jaar is nog maar net begonnen, benieuwd met wat voor tijden dit eindigen zal! 
Terug naar de auto, tassen uit de kofferbak pakken, telefoon pakken, zie ik een berichtje van Het Circuit. 'Van harte gefeliciteerd! Je bent de winnaar van de cadeaubon. Je kunt de bon tot 13 uur afhalen in de rijdende verzekeringswinkel van ZZ.' VVVbon voor mij, waar retweeten al niet goed voor is! 
Met een goed gevoel terug naar Wilnis! Op naar de volgende, over 3 weken de Bosdijkloop in V'veen. 



1 opmerking:

sylviavantschip zei

Top gedaan! Op naar de Bosdijk!