zondag 12 januari 2014

Dat was een mooie wedstrijd!

PWN Egmond halve marathon... het is alweer voorbij! 
10.15 klaar voor vertrek naar Alkmaar, om van daaruit de pendelbus naar Egmond aan zee te pakken. Het heeft even geduurd, maar kwamen ruim optijd aan en konden zo onze laatste voorbereidingen treffen. Goede warming-up kon geen kwaad met het koude weer, laatste slokken water en gaaaan! 
12.53 ging het startschot, stonden mooi vooraan, dus geen geduw of opstoppingen voor ons, scheelt weer wat secondes! 
De eerste drie kilometers naar het strand gingen zo snel, ik was alleen maar aan het genieten van alle toeschouwers, mensen die m'n naam riepen, de muziek om me heen en het zonnetje! dat kan je echt niet missen op zo'n dag!! Ik zat onder de 5 minuten per km, dat kwam goed uit want op het strand zou er wel eens wat tijd verloren kunnen gaan.. Aangekomen op het strand... oke, dit was wel echt een smal strand! We liepen op een meter breed, echt snel ging dat niet, mijn tijd werd steeds minder.. 5.30. Nouja straks in de duinen maar goedmaken! Op het 5 km punt stonden m'n eerste echte toeschouwers, dat gaf me weer een extra goed gevoel! Ik kon er weer vol tegenaan! Er leek alleen geen einde aan te komen, ik keek ook maar niet vooruit, dat einde kon ik toch nog lang niet zien.  Gewoon die massa volgen.. Op het 10 km punt eindelijk verlost, wel nog even een klim naar boven maar we zijn op de helft! bijna dan.. Boven aangekomen, even bijtanken met wat water, ik kon weer! De duinen in! 
Het was hier zo mooi om te lopen, dat het eigenlijk allemaal vanzelf ging. Ik kon weer wat versnellen, voelde me nog goed! De vele heuvels maakten me allemaal niet uit, ik wist ik krijg straks een mooie daling, gewoon doorgaan. Op het 14 km punt was er weer een waterpunt, doen of niet?! Nee dit kost me tijd, ik wil nu het zo lekker gaat gaan voor een pr, even doorzetten tot het volgende punt op de 17 km. Doordat ik hieraan dacht ging dat me wel moeier maken en was ik echt de kilometers aan het aftellen. Aangekomen bij het punt, even rustig gedronken, rennen en drinken kan ik echt niet tegelijk.. Ik was weer op adem, wat trouwens de hele rit goed ging gelukkig! Nog maar 4,1 km te gaan, de afstand dat ik vrijdag nog heb gelopen. Dat moet te doen zijn! Ik wist dat er nog een flinke helling op me stond te wachten.. dat duurde maar en duurde maar, tot de laatste 1,5 km. Daar was die, de vele aanmoedigingen en wetend dat ik er bijna was maakte het allemaal een stuk minder zwaar! Aangekomen op de boulevard, de finish in 't zicht, ik dacht dit gaat een mooie tijd worden! Nog even proberen te versnellen, gewoon rechts inhalen en finishen, gewoon doen. Een PR! 1.52.50, 11.219 km/uur, dit had ik van te voren nooit gedacht! Bijna twee minuten sneller dan A'dam, mijn dag was helemaal goed! Nu aan het nagenieten en een beetje trots zijn :) 





1 opmerking:

Lisanne zei

Heel trots zijn!! Super goed gedaan!
XXXX