zaterdag 4 januari 2014

Slechte generale, goede repetitie?

Vandaag dacht ik een goede ronde te maken, 10 EM (16,1km).. De Ronde Hoep, dat zou m worden, lekker rustig de hele weg langs de Amstel. Vooraf een fruitshake gemaakt, genoeg water gedronken en een isostar. Dat zou goed moeten komen! 
Het begin ging aardig, door de vele bochten had ik niet constant wind mee of tegen. Ik deel het parcours altijd op in delen, dan lijkt het voor m'n gevoel makkelijker te gaan.. Dat begon al bij de 2 km, nog maar acht x dit stuk. Ik wist dat als ik bij het KPMG gebouw was, bij de A9, dat ik over de helft zou zijn. Het kwam steeds dichterbij, maar was eigenlijk nog zover weg. Dat sloopte me en m'n ademhaling liet me in de steek waar ik al bang voor was. Hoe meer ik daarop ging letten, hoe slechter het ging. Ik besloot om de tweede helft even wat rustiger aan te doen, waar ik dan weer van ga balen. Na 10km was ik eindelijk aan de andere kant van de Amstel, ik moet het halen. Het denken in minuten is begonnen, nog 30 minuten, misschien wat langer.. Maar toen, wat ik al van verre hoorde, de hond die vooraan het pad stond te blaffen.. Zonder hek of wat ervoor, ik liep maar even terug tot die weer verdwenen was, nam een aanloop en sprintte erlangs. Toen inene kon ik het wel.. Ik kon weer verder, nog drie km te gaan, kwartiertje nog! Het gemaal in de verte en het bordje De Waver gepasseerd te zijn gaf me een goed gevoel. Nog een heel klein stukje, nog korter dan rondje BP. Moeders kwam me al tegemoet lopen, ik moest alleen echt nog even door. Het was een barre tocht, m'n benen leken wel van lood maar het is me gelukt.. Thuis aangekomen, de post van Egmond ligt in de bus, het startnummer is binnen! Het echte werk gaat beginnen! Laat het alsjeblieft niet zo gaan als vandaag....





Geen opmerkingen: