vrijdag 10 januari 2014

Bijna zover!

Over twee dagen is het zover, 12-01-14, de dag van mijn tweede halve marathon. Het zware parcours, 7 km strand en terug door de duinen, maken me wel een beetje bang.. Iedere dag kijkend naar de weersvoorspellingen, hopend dat het steeds beter zou worden.. Het ziet er best gunstig uit! Het wisselt steeds van windkracht 3/4, wel de wind uit het zuiden, dus tegenwind op het strand.. Nouja dan heb ik terug het windje in de rug! Kans op een zonnetje, +/- 6 graden. TOP! Dat is een zorg minder.. 
Deze week maar even rustig aan gedaan met de kilometers, volgens de vele tips op internet kan je het beste nog twee keer 30 minuten gaan. Dat doen we dan ook maar.. samen met Syl 7 km gedaan, met de gedachte dat dit de afstand zou zijn dat ik straks over het strand moet doen. Okeee ik laat me niet gek maken! Om even tot rust te komen, heb ik donderdag voor het eerst een lesje yoga gedaan.. ja niet helemaal mijn ding, maar ik moet er maar aan wennen denk ik. Het zou wel eens goed kunnen zijn voor mijn ademhaling en het is gelijk een goede core training. Vandaag nog 4 km op tempo.. het beroemde, saaie rondje BP. Ik wilde onder de vijf minuten per km, het is me gelukt met een gemiddelde van 4.55. Zondag hoop ik de finish te halen onder de twee uur. Het liefst mijn tijd verbeteren van Amsterdam, 1.54.44, we gaan het zien.. Ik moet maar niet teveel van mezelf vragen, ik hoop iig dat ik mijn dag heb! Met nog wat borden pasta op het menu, vele liters water en de reep pure chocola van Syl zou het toch moeten lukken! Wat heb ik zin in die finish!!!




Geen opmerkingen: