zondag 30 maart 2014

Zandvoort Circuit Run

Vandaag stond er een wedstrijd op het programma waar ik al weken naar uitkeek! De Zandvoort Circuit Run, een 12km wedstrijd over het circuit, het strand, terug door het dorp en finishen voor de eretribune op het circuit. Groot evenement door Le Champion, dat blijven toch de leukste wedstrijden, groots opgezet, veel toeschouwers, veel muziek en een super sfeer. 

Met zo'n 30 graden verschil met vorig jaar (-10 graden met veel wind), vertrokken we vanochtend om 9.30 uur. Lisan was eerst aan de beurt met de Ladies Circuitrun. Nu kon ik ook eens aan de andere kant van de lijn staan en zag ik hoe fijn het is om je eigen publiek bij je te hebben. Haar eerste echte 5km wedstrijd, ik ben trots:) 

Om 13.20 uur was het onze beurt. Samen met Rens met spanning in de benen naar het startvak. Het startschot klonk. Ik ging hard van start, dit was ook m'n plan, het circuit zo hard mogelijk gaan. Het strand zou me tijd gaan kosten met de klim door het mulle zand en de steile helling de boulevard op. Met 4.31min/km over het circuit dacht ik dat ik mijn doel (onder het uur lopen) wel zou kunnen halen. Maar dit leek toch steeds lastiger te worden... de warmte was ik niet meer gewend en de vele heuvels braken me aardig op. Ik baalde, als ik ergens voor ga wil ik het goed doen! Maar we moeten door, het zwaarste deel van het parcours kwam..De klim door het mulle zand. Wat was ik blij dat ik boven was! Nog 5 km te gaan, na weer wat meters op normaal wegdek te rennen kwam ik gelukkig weer wat opgang. De laatste kilometers door het dorp, wat een sfeer hing daar, maar wat een heuvels ook weer.. De vele toeschouwers sleepten me erdoorheen, opgeven was geen optie. Het circuit kwam weer in het zicht, eindelijk! nog een paar minuten alles geven om toch nog een zo goed mogelijke tijd neer te zetten. De pitstraat bereikt, Lisan en moeders met de laatste aanmoedigingen en daar waren m'n laatste meters. Met een tijd van 1.01.10 bereikte ik de finish, toch een beetje teleurgesteld, mijn doel niet bereikt vandaag. Al mag ik met een 65e plaats van de 2555 vrouwen toch wel tevreden zijn:) 
Volgend jaar nieuwe kansen! 









Geen opmerkingen: