zondag 16 februari 2014

5e plek Bosdijkloop

Drie weken geleden een goede wedstrijd gerend in Uithoorn (46.33min), dat zal er vandaag niet inzitten met de Bosdijkloop.. Twee weken geleden m'n knie geblesseerd met een zaalvoetbalwedstrijdje. Ik baalde! aangezien ik deze maand ook m'n eigen februarichallenge heb.. de 1000km halen. Ik moest toch wel door blijven trainen van mezelf, ook al was dat misschien niet het verstandigste wat ik kon doen. Met een knieband ging het gelukkig, wel met wat langzamere gemiddeldes, maar ik kon m'n kilometers maken. 
Vandaag de 10km in V'veen, een lekker zonnetje maar een stevige wind. Ik wilde de 50 minuten halen, dan zou ik blij zijn. De start op de brug bij de Boei, een daling waar je eigenlijk gelijk al te snel van start gaat. Met 4.31 min. mijn eerste kilometer gehaald te hebben bedacht ik me dat die 50 minuten er eigenlijk makkelijk in zou moeten zitten. De kilometers vlogen voorbij, bij het bordje 'keerpunt 5 kilometer' leek het me toch ook wel eens lekker om die afstand te doen. Maar nog even doorgaan, op naar de tweede helft. De gemiddelde tijd bleef nu hangen rond de 4.50/4.55, wel wat langzamer maar zolang ik maar onder de 5.00 bleef vond ik het goed. Ik zag vier vrouwen voor me die ik echt moest inhalen, scheelt me weer vier plaatsen op de ranglijst. Daarna dit tempo aanhouden en de laatste kilometer ingaan. Met een eindtijd van 48.06 en een gemiddelde van 12.474 km/u was ik tevreden, moet sneller, maar op dit moment zat het er helaas nog niet in. Volgende week een nieuwe kans in Woerden!



Geen opmerkingen: