dinsdag 8 april 2014

Stappen maken bij de AKU!

Nog 6 maanden.. Hoe ga ik het aanpakken, de lange afstanden die ik moet gaan maken in de heetste tijd van het jaar (als het tenminste een beetje weer wil worden), dat wordt nog afzien bedacht ik me. Ik vraag wat van mezelf, misschien is het toch wel verstandig om eens bij de AKU (Atletiek Klub Uithoorn) te kijken. Vorige week dinsdag heb ik de stap gezet, van 19.30 tot 21.00 uur een heerlijke training gehad op de baan! Dit was wel even anders dan mijn eeuwige duurlopen door de Ronde Venen die ik nu wel kan dromen. Hier kan ik wel eens mijn tijden gaan verbeteren! Ik mag drie maal gratis meetrainen om te kijken of ik het wat vind, dat doen we dan ook natuurlijk!  
Vandaag mijn tweede training! Vanmiddag eerst nieuwe schoenen aangeschaft, de New Balance 880 V3, niet verwacht dat ik van mijn Nike verslaving af kon stappen maar ze zaten heerlijk en daar gaat het dan toch uiteindelijk om! Met de regenbui net achter ons begon de training met vier rondes inlopen, gevolgd door looptechniek oefeningen. Na een half uur bezig te zijn geweest werd het tijd voor het interval trainen. 200 meter sprint, 200 meter rust, 400 meter sprint, 200 meter rust, 600 meter sprint, 200 meter rust. Dit vier keer en dan proberen de laatste rondes hetzelfde tempo te houden als de eerste ronde, oke hier kom ik voor! Alles eruit gooien en gaan dacht ik. Hier dacht de trainer wel iets anders over.. Niet gelijk teveel willen, langzaam opbouwen, het komt vanzelf die snellere tijd. Hier moet ik even aan wennen, ik wil het liefst volgende week al mijn tijd verbeterd hebben, geduld.... Maar mijn nieuwe schoentjes hebben het goed gedaan! Goed ingelopen om van het weekend twee wedstrijden te knallen (Weteringloop 10 km en de Meentrun 5 km), waar het podium misschien wel in de buurt kan komen! Daar gaan we voor in ieder geval! 


Geen opmerkingen: