maandag 21 april 2014

Recordje zetten!

Tweede paasdag.. wat te doen.. in ieder geval een grote ronde maken, hoever wist ik nog niet al leek een run langer dan 25km me toch wel heel vet om nu al te proberen! 
Vanochtend om half elf weggegaan, ik bedacht me om twee rondes die ik al eerder had gedaan aan elkaar vast te plakken. Ik zou op een mooi aantal kilometers uitkomen, geen idee nog hoeveel maar iig ver genoeg om de 25 voorbij te gaan. Dit keer zou ik helemaal alleen gaan, er zat niks anders op dan met een flesje water in de hand te rennen, wat moet dat moet... Ik startte met een heerlijk zonnetje richting Oudhuijzerweg, bij de molen naar rechts, op naar Portengen. Het volgende lange rechte stuk kwam eraan, de Portengense zuwe en de Geerkade, het was heerlijk rustig, geen auto's te bekennen, enkel wat vissers en wielrenners die te hard voorbij scheuren. 8.5km verder, nog niks te klagen, dus gelukkig hoefde ik niet bij de Wilnisse Zuwe af te slaan om weer richting Wilnis te gaan. Door naar Woerdense Verlaat, richting de Amstel. Op 16km bij de Kromme Mijdrecht een kleine break gehouden, me flesje water maar eens wat lichter maken. Tijdens het rennen trouwens een goed middeltje om te testen of ik niet te gespannen aan het rennen was, als ik het flesje te hard inkneep was dit dus wel het geval. Ontspan! dat flesje is irritant maar... elk nadeel heb z'n voordeel. Ik kwam nu voor de keuze, of afslaan en weer richting Molenland terug, of gewoon nog even die Amstel door rennen. Gaan gewoon nog ff door, zou zeker gaan balen anders achteraf. Op naar De Hoef, het begint te regenen.. loop ik dan in me hempje, omkeren en toch nog terug gaan richting Mijdrecht was echt geen optie. Nu ga ik ervoor ook, maken gewoon die hele Amstel af tot Amstelhoek en over de N201 terug. Geen idee hoeveel kilometer dat nog was, maar ik had nu bedacht om voor de 30km te gaan. Bij de Amstelhoek aangekomen stond de teller op 23km, m'n benen verzuurden en de stoplichten maakten dit nog ff een stukje erger. Even stoppen lijkt lekker maar het opstarten vonden me kuiten echt niet lekker. Nog 7km, 35/40 minuten. Die ellendig lange n201 voorbij te zijn kwam ik eindelijk weer in de goede richting, Wilnis kwam weer in het zicht! Hoe dichterbij ik kwam hoe zwaarder het werd. Dit wordt nog wat, ze zeggen dat de marathon bij de 30km pas echt begint, maar dat is een zorg voor later.. De laatste twee kilometer stond Milan klaar om me de laatste meters erdoorheen te slepen. Ik had het gehaald, 30km geknald met een tijd van 2 uur 45 minuten en 18 secondes, 5.30min/km gemiddeld. En nu zet ik geen stap meer!


2 opmerkingen:

Sandra zei

Netjes! Je zult wel een onwijs voldaan gevoel hebben. Aan 30 km kom ik nog lang niet

sylviavantschip zei

Supergoed!!!