zaterdag 12 april 2014

1e plaats Weteringloop!

Vandaag de Weteringloop in Kamerik, mooi dichtbij, een wedstrijd die je dus eigenlijk gewoon mee moet pakken! 
Kijkend naar de tijden van vorig jaar zou een podiumplaats erin kunnen zitten! Doel van vandaag: vrouwen inhalen, offf achter me laten! 
Om 14.00 rijden Syl en ik richting Kamerik, inschrijven, warmlopen en op naar de start, top helemaal vooraan tussen de mannen! Het was een bijzondere start, waar mijn maag even van omkeerde.. Een minuut stilte voor het startsein voor een 18 jarige jongen uit Kamerik, vreselijk.. Ik was er niet helemaal meer bij, maar moest me toch gaan concentreren nu. Er werd afgeteld, klok in de aanslag en gaan! Ik was samen met nog een meisje, zij ging op het begin iets harder.. maar ik vond eigenlijk al dat ik te hard van stapel ging, met 4.03 minuten mijn eerste kilometer behaald te hebben. Ik moest haar nu wel gaan inhalen.. nu is ze nog vlak voor me en dan maar zorgen dat ze moe wordt.. Gelukt! Het parcours was saai, twee keer een grote ronde, eerst links van het water richting Kanis, vervolgens over de brug langs de andere kant van het water terug. Daarna nog twee kleinere rondes, ook langs het water.. 1 voordeel, zo kon ik mooi zien hoe groot mijn voorsprong was. De eerste ronde was voorbij (3,75km) ik hoorde door de speakers mijn naam, ik lag echt op kop! Maar man ik ben er nog lang niet, ik moet dit tempo (4.30min/km) proberen aan te houden, ik had een voorsprong van zo'n 200 meter? Wat voelde dit goed, maar tegelijkertijd ook zwaar.. Aan kop lopen is een stuk lastiger dan op een vijfde plek. De tweede ronde zit in de benen, helaas wel wat ingezakt maar voldoende om mijn eerste plaats vast te houden met nog een redelijk gat. De waterposten moest ik echt overslaan, geen seconde verliezen! De kleine rondes zijn begonnen, twee rondes nog van 1,25km per ronde, dat is eigenlijk niks meer dacht ik.. Toch begon ik weer wat in te zakken (4.50min/km), doorzetten, het moet, dit is echt mijn kans. De klinkertjes maakten het parcours wat zwaarder, glad wegdek rent een stuk fijner! De laatste ronde is ingegaan, ik dacht dat ik nog steeds een goede voorsprong had, maar de laatste kilometer kwam ze toch wel heel dichtbij, shit ze zit me op de hielen! ik dacht dat ik de strijd toch nog had verloren, maar dit mag en zou me echt niet gaan gebeuren. Ik weet niet waar ik het vandaan haalde maar met een mega eindsprint (voor m'n gevoel) heb ik het niet weggegeven! Hier kwam ik voor, dus dan moet ik het ook goed afmaken! Done! Mijn eerste 1e plaats is een feit met een tijd van 47.19 / 4.44min/km. Geen pr op de 10 maar wel op de 5km! Van 23.03 naar 22.41, yes bijna bij mijn doel van 22.30! Syl ook nog als derde over de finish, boven verwachting met d'r blessure, wat een topdag! Met twee bekers keren we terug naar Wilnis, nu op naar morgen. De Meentrun in Amstelveen, misschien wordt het weekend nog wel mooier!







Geen opmerkingen: