zondag 13 april 2014

Het weekend kan nog mooier!

Gister was een topdag, maar het weekend kon nog mooier worden! Vandaag een 5km wedstrijd in Amstelveen, de Meentrun. Gelukkig had ik gekozen voor de 5km en niet de 10, m'n benen voelden vanochtend toch aardig zwaar van gister, nog even goed smeren en hopen dat het stijve wat wegtrekt.. 
Weer samen met Syl onderweg naar de start, om 11.00 uur was het zover. De 5 en 10 km startten beide om deze tijd, wat ik niet zo heel prettig vond.. Zo kon ik niet goed zien hoeveel vrouwen er voor me liepen, dit was pas zichtbaar na 2,5 km, waar wij een andere kant opgingen dan de 10, wat is dat lekker trouwens om eens eerder af te kunnen slaan! Als het goed is lig ik 3e! niemand te bekennen achter me.. Het leek wel of ik gewoon een trainingsronde aan het doen was, maar dan op een wat hoger tempo (4.40min/km). Voor me zag ik de tweede, toch nog wel te ver om te kunnen inhalen. M'n benen hadden niet meer de kracht die ik gister had om nog aan te zetten. Ik ging gewoon voor de derde plaats, dan zou ik dik tevreden zijn voor dit weekend! Dat podium bevalt me wel! Met bijna de laatste kilometer in het zicht stonden er gelukkig weer wat toeschouwers langs de lijn, zo was het gevoel van een wedstrijd toch weer een beetje zichtbaar. Ik was er bijna, wat gaat dat snel zo'n 5km! Ff knallen en je bent zo weer klaar, dat was dan ook mijn gedachte voor ik van start ging, al ging dat knallen niet zo vanzelfsprekend.. Maar genoeg voor een 3e plek! met een tijd van 23.36/4.44min/km. 
Het podium stond voor de tweede keer op me te wachten dit weekend, dat geeft toch wel een goed gevoel en blijft me motiveren! Kom maar op met die snellere tijden, want dat moet toch nog wel gebeuren vind ik.. 
Het was een weekendje genieten:)



Geen opmerkingen: