zondag 2 maart 2014

Alphen brengt nieuw PR!

Na wat twijfelen, toch naar Alphen gegaan, met moeders als trouwe supporter langs de lijn! Daar ben ik toch wel weer blij mee iedere keer! De loop heb ik twee keer eerder gedaan, een loop met veel toeschouwers, muziek, gezelligheid en waar mijn pr op de 10km ligt (46.25 nog steeds van vorig jaar). Daar hield ik me vandaag maar niet mee bezig, eerst maar zien of m'n knie me niet in de steek zou laten onderweg. 
Het startschot klonk om 14.00 uur. Bij de eerste kilometer hoorde ik een toeschouwer zeggen 'morgen kan je weer rusten!' Hier dacht ik de hele loop aan, gewoon alles eruit halen! Onderweg een hele rij kinderen die hun hand uitstaken om een high five te geven, bijna iedereen loopt hier straal voorbij. Ik normaal gesproken ook, tot nu, het gaf me energie en blije gezichten van beide kanten! De toeschouwers slepen je er echt doorheen met een wedstrijd! 
Op de acht kilometer liep er iemand voor me met een shirt waarop achterop stond 'je rent niet hard genoeg!'. Daar moest ik dus echt voorbij, zouden meer mensen aan moeten doen voor me...
De laatste kilometer terug door het dorp vol met toeschouwers, muziek en nog steeds een heerlijk zonnetje. Ik was echt aan het genieten, het ging allemaal zo lekker dat ik tot aan de finish alles kon geven wat erin zat! M'n klok stopgezet op 46.16. Het drong even niet tot me door, maar ik had gewoon een nieuw pr op de 10km door 9 secondes van mijn oude pr weten te halen! M'n pr lag hier en ligt hier nu opnieuw! 
Met een tiende plaats van de 656 vrouwen ben ik toch wel een beetje trots:) 
De 45 komt beetje bij beetje in het zicht, het moet en zal me lukken!


Geen opmerkingen: