maandag 24 maart 2014

25km; het begin van het echte werk!


Nog maar 1 week vrij, de drie maanden vrij zijn voorbij gevlogen. Ik bedacht me gisteravond om deze laatste week nog zo goed mogelijk te besteden. Waarom probeer ik niet alvast een run van 25km?! Dat zou alvast een flinke stap in de goede richting zijn. Ik heb nog zo'n zeven maanden te gaan voor de marathon, maar dat is zo voorbij heb ik wel gemerkt.. Ik ging het doen, niet teveel van mezelf vragen, gewoon vlak lopen en doorgaan. Om nou echt helemaal zonder doel te lopen is niet echt mijn ding.. een gemiddelde van 5.30min per km over de gehele run dat werd mijn houvast. 
Met een goed ontbijt en veel water ging ik om half elf vanochtend de deur uit. Eerst de Wilnisse Zuwe helemaal uit, vervolgens rechtsaf richting Woerdense Verlaat om m'n ronde verder voort te zetten langs de Amstel. Deze helemaal volgen tot de brug bij de Amstelhoek. Aangezien ik geen water bij me had, had ik met moeders een kleine pitstop afgesproken bij de Kromme Mijdrecht, waar ze vanaf daar mee zou fietsen. Ik zit op de helft, even bijtanken en weer door, nog geen pijntjes en een gemiddelde van 5.26. Top. Onderweg Obama nog gespot met weet ik hoeveel helikopters, daar moest moeders natuurlijk even een foto van, Petra Bakker was weer lekker bezig. 
De Amstelhoek en de N201 in het zicht gaf een goed gevoel, al bijna 19km in de benen en nog steeds een mooi vlak tempo. Dan het lange saaie stuk langs de N201, de rust en de paar auto's die ik tegenkwam langs de Amstel, was hier wel voorbij. Niet zo heel fijn om hier te rennen zo vlak langs deze drukke weg.. Op de 22km begon de verzuring in m'n benen dan toch, met het gevolg dat ik de laatste drie kilometer wat inzakte. Ik moest en zou door blijven gaan, m'n gemiddelde moest tenslotte 5.30 worden en niet erboven. Eindelijk de 25.00km op m'n klok, ik was blij! al dacht ik ook gelijk dat ik er straks nog zo'n 17km bij moet rennen.. Met een gemiddelde van 5.26 had ik mijn doel voor vandaag behaald. Dit was een mooi begin van het echte werk! 








1 opmerking: